OM SAVER

Vi benytter SAVER som en felles betegnelse for:

  • Selskapet som eier SAVER appen
  • Appen SAVER
  • En person som gir andre hjelp gjennom SAVER appen  

Gjennom over 20 års erfaring fra redning og beredskap, har jeg ofte sett verdien og kraften som ligger i å mobilisere menneskene som befinner seg rundt deg.

Ronny Jåsund-Pedersen, gründer SAVER

Saver appen på mobilen

Bli litt kjent med oss

SAVER AS ble grunnlagt i januar 2020, og er nåtidens – og morgendagens hjelpenettverk. Vi holder til hos Business Lillestrøm i Storgata 7. Teamet vårt består av: Gründer og CEO, Ronny Jåsund-Pedersen, CTO Kristian Nadim, og arbeidende styremedlem Fay Grenersen.

Verdien i SAVER skapes i det øyeblikket mennesker hjelper hverandre. Det er mulig gjennom SAVER appen, for eksempel når du står med bilen i grøfta. Vår påstand er at det ofte finnes ressurser i nærheten som kan løse behov der og da. Med SAVER kan mennesker finne hverandre i sanntid, uansett hvor man befinner seg. Last gjerne ned SAVER appen og prøv selv!

Teamet vårt

Ronny Jåsund-Pedersen
Ronny Jåsund-Pedersen
Gründer og CEO
rjp@saver.no
LinkedIn

Kristian Nadim
Kristian Nadim
CTO og produktansvarlig
kn@saver.no
LinkedIn

Fay Grenersen
Fay Grenersen
Arbeidende styremedlem
fg@saver.no
LinkedIn

Ronny har 20 års erfaring fra maritim næring og beredskapsorganisasjoner. Han er tidligere avdelingsdirektør i Redningsselskapet, med ansvar for rederivirksomheten. Herunder drift-, beredskap- og kommersielt ansvar for over 60 fartøyer. Ronny er utdannet ved UiT og BI.

Kristian har 15 års erfaring innen informasjonsteknologi, programvare- og produktutvikling. Han har jobbet med NGO-organisasjoner som Redningsselskapet, Winorg og ProsessPilotene. I SAVER er han også styremedlem. Han har styreerfaring fra frivillige lag og organisasjoner. Kristian har Master of Engineering fra NTNU.

Fay har 20 års erfaring fra IT-bransjen i roller som systemkonsulent, prosjektleder og CEO. Hun har 5 år som offiser i Forsvaret og er IT-leder i en NGO. Styreerfaring har hun fra aksjeselskaper, sameier og frivillige organisasjoner. I tillegg har hun flere perioder som mentor i Oda-nettverket. (IT) Fay har Master of Management fra BI og ITfag fra NTNU.

Våre samarbeidspartnere

Samling av logoer til samarbeidspartnere

Hvilke problem løser SAVER?

Ofte finnes det både utstyr, kompetanse og mulighet for hjelp i nærheten av der behovet oppstår. Imidlertid finnes det ingen metode for å komme i kontakt med menneskene rundt oss på. For det første kjenner vi ikke identiteten til disse. For det andre vet vi ikke hvilke plattformer de er på. Dette til tross for at de fleste av oss alltid har en mobiltelefon i nærheten, uansett hvor vi befinner oss.

Et eksempel er hvis du står med bilen i grøfta. Da kan du legge inn en forespørsel om hjelp i SAVER appen. De som er i nærheten vil få opp varsel i appen, og vurdere om de kan hjelpe deg. Her kan du lese mer om hvordan du kan bruke SAVER appen.

Typiske brukergrupper kan være både unge og eldre. Dette fordi SAVER fasiliterer både forespørsler og hjelp. Et eksempel på en brukergruppe er studenter. De er i en fase hvor de skal gjøre mange ting for første gang, noe som fører til ulike behov for bistand. Motsatt har de også stor kapasitet til å hjelpe andre, enten det er medstudenter eller eldre mennesker som trenger en håndstrekning.

Hva skiller SAVER fra konkurrenter?

SAVER:

  • er en plattform for å løse behov innen 24 timer
  • har en umiddelbar metode for å hjelpe
  • gjelder overalt – alltid (GPS)
  • app logger inn gjennom Vipps, noe som gir en grunnleggende trygghet for brukere
  • er transparent i forhold til å sikre hvilke pengestrømmer som går mellom partene
  • har tre kategorier med tanke på hvor kritisk ditt behov er
  • er enkelt å skalere internasjonalt